Leta i den här bloggen

torsdag 22 november 2018

Dogger

Jag har alltid gillat Dogger. Den mjuka tyska perlonlina som Wennerströms importerade och sålde under detta namn var vad som oftast satt på mina rullar under sjuttio- och åttiotalen. Småningom hamnade jag i Norrtälje och blev trogen kund hos Wennerströms som numera heter Dogger. Linan är ett minne blott.

För några år sedan var jag kritisk mot Big Cash. Inte så mycket mot att Dogger arrangerade det eventet utan mera på principiella grunder. Dessutom tyckte jag att Sportfiskarna borde ta avstånd från sådana företeelser men de har istället valt att ta avstånd från sina tidigare sportfiskeetiska regler (som, bland annat, sa att man inte sportfiskar i vinningssyfte).

Nu har Dogger tänkt om och istället för att ordna en penningstinn gäddfisketävling skänker man pengar till Älvräddarna, Naturskyddsföreningen och WWF. Snyggt! Och det är bra att uppmärksamma att Sportfiskarna inte är den enda organisation som är engagerad för fiskevård.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar