Leta i den här bloggen

måndag 10 september 2018

Sparsamhet

Joel hade det jobbigt igår såtillvida att hans jiggar envisades med att fastna i annat än fisk. De flesta fick han loss men krokarna gick inte att rädda på alla. När jag påpekade att han nu (om han nöp av krokskaftet, hade fina sänken med öglor att knyta linan i (tex till dropshot) såg jag att detta var något han aldrig tänkt på. 

Själv har jag råd att köpa all utrustning jag vill ha men sparsamhet är en dygd. Härom dagen kapade jag huvudena på några jiggkroppar för att de skulle passa perfekt på de skallar jag ville montera dem på. På de kapade huvudena sitter fins ögon fastlimmade. Dessa kommer att hamna på andra drag eller jiggskallar och de små illröda mjukplastbitarna får bli huggmarkörer på några drag. Inget ska förfaras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar