Leta i den här bloggen

lördag 15 september 2018

Fernandito



Det sägs att en bild säger mer än tusen ord. Om det alltid stämmer vet jag inte, men på bilden ovan syns, liggande i förgrunden min fiskekamrat Fernadito Han heter så eftersom han är portugis (jag köpte honom i Lissabon för några år sedan) och eftersom jag som barn läste Sand i sandalerna av Lennart Hellsing.


"Fernandito, portugisen, brände fingarna på spisen."

Nå, Fernandito är en käpp och som sådan ett stöd som jag ibland behöver numera, särskilt när jag ska ta mig fram i oländig terräng, på steniga stränder, klippor och annat liknande. Utan honom hade jag idag inte kunnat ta mig till det fina fiskeställe där bilden är tagen så han var en minst lika viktig del av min utrustning som spö och rulle. Att jag inte fick någon havsöring är inte Fernanditos fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar