Leta i den här bloggen

fredag 14 september 2018

En lös skruv

Att man som sportfiskare har en eller annan skruv lös ids jag inte ens bestrida, men nu har dessvärre en av dessa mina lösa skruvar ramlat ur och kommit bort. Skruven ifråga satt i en av mina favoritrullar för UL-fiske, en Quantum Xtralite. 




Vad gör man om man behöver en skruv? Jo, man går till järnhandeln. Där kunde man konstatera att gängen till den saknade skruven heter M2, men den kortaste sådana skruv man hade var ungefär tio gånger så lång som den jag saknar. Man rekommenderade mig att prova hos en urmakare. Det gjorde jag också men utan resultat. På Dogger gick man i alla fall någonstans och tittade men fann ingen liten skruv och på Jula fann jag inga skruvar klenare än 4 mm.

Nu har jag på nätet hittat en skruv jag tror ska passa. Med frakt kostar den ca 30 kr. Hoppas att den ska passa. Jag hoppas också att rullen ska hålla ihop tills den nya skruven kommer (för den fungerar och jag tänker fiska med den).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar