Leta i den här bloggen

tisdag 28 augusti 2018

Valspecial 5

Den första gången jag fick rösta var i folkomröstningen om kärnkraften och naturligtvis röstade jag nej. Sedan dess har jag röstat i alla val och omröstningar men hur jag ska göra i år vet jag inte. Det känns meningslöst eftersom alla partier har fokus på relativa oväsentligheter och skillnaderna mellan dem är så små att det är sk*t samma vilka som får ministerlöner mfl platser vid de av oss alla bekostade köttgrytorna (vilket verkar vara vad politik idag går ut på).

Att kärnkraften är livsfarlig är jag fortfarande övertygad om. Hur pass vederhäftig den här videon är vet jag inte, men det som sägs verkar vettigt. Och skrämmande.

Kanske ska man ge upp och leva de få år man och planeten som vi känner den har kvar med skygglappar? Det verkar ju de som vädjar om vårt förtroende göra och det är förmodligen det enklaste och minst obehagliga. Konsumera på bara och tro inte på alla larmrapporter om klimatet, insekternas utdöende eller världshavens haveri. Och vill man må bättre kan man ju alltid köpa en Tesla eller flyga business class till någon viktig miljökonferens...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar