Leta i den här bloggen

söndag 12 augusti 2018

Semester 2

Jag hade för nu rätt länge sedan förmånen att bo några år i Visby. Jag lärde mig då att särskilt uppskatta månaderna september - juni. Då är fisket bättre, trängseln mindre och temperaturen behagligare än under juli och augusti. Min entusiasm för sommarsemestrar på ön här därför alltid varit behärskad. Under de senaste decennierna har fisket blivit allt sämre, trängseln ökat exponentiellt och till råga på eländet har årets sommar varit den hetaste i mannaminne.

Men nu regnar det utanför min gamla fiskebod (som dessvärre av en tidigare ägare flyttades upp några kilometer från stranden) så jag kan med gott samvete låta spöna och mig själv vila.

edit. Semester/vila innebär för mig även att inte vara uppkopplad så bloggandet blir sparsamt .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar