Leta i den här bloggen

torsdag 9 december 2021

Isläge okänt

I helgen som var höll jag mig hemma och helgen dessförinnan var jag på Gotland så det är nu några veckor sedan jag var ute vid mina vanliga ställen längs väddökusten och jag vet inte hur isläget är efter de senaste dagarnas rejäla köldknäpp. På söndag lovas hur som helst en (1) plusgrad, litet sol och svag sydlig vind vilket om inte direkt lockar så i alla fall gör ett försök möjligt. Så jag får väl plocka ihop flugutrustningen och ladda termosar medkaffe och nyponsoppa, dra på mig neoprenvadarna, trycka byfånekepsen över huvudet och ge mig ut. Om jag sedan får annat än en nypa frisk luft och is i spöringarna återstår att se.

Jag funderar på att ta med ett av mina nyförvärvade laxflugspön för att öva tvåhandskast. Vi får se hur det blir med den saken också.

Är detta vad som väntar mig?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar