Leta i den här bloggen

lördag 4 december 2021

Brasfiske

Den här helgen blir det, för första gången på länge, inget fiske för min del. Redan innan jag blev sittande i norrtäljepolisens arrest under lördagförmiddagen (för att biträda en anhållen klient) hade jag bestämt mig för att vädret inte inbjöd till utomhusaktiviteter. Istället ägnar jag mig åt att förbereda nästa års laxkampanj genom att läsa in mig på ämnet.



Så när jag postat det här inlägget ska jag värma en mugg glögg, skära upp en skiva stollen, sätta på en skiva musik och sedan parkera mig i soffan med Lax på fluga av Göran Claréus. Det verkar, faktiskt, just idag betydligt mer lockande än att ge sig försöka hitta öppet vatten för att sedan stå där i gråljuset och j*vlas med en ihopfrysande utrustning.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar