Leta i den här bloggen

onsdag 22 december 2021

Ett vitt julelände

Det där påhittet med en vit jul har jag aldrig riktigt förstått finessen med. Halt, kallt och jävligt - ska det vara något att stå efter? Och i värsta fall lägger sig viken i öringvikarna så att jul- och mellandagsfisket spolieras. Dessvärre tycks -den globala uppvärmningen till trots -detta elände ha drabbat oss i Roslagen i år igen. Det är bara att bita ihop och härda ut.  På lunchen idag for jag i alla fall ut till Kapellskär för att kolla isläget och det var fortfarande öppet vatten men nu väntar några lugna dagar med flera minusgrader så det är fara värt att det ser annorlunda ut på julafton... 

Nå, det är som det är och blir som det blir. Nu tar jag i alla fall julledigt. Faller andan på kanske det blir något inlägg och i annat fall  önskar jag er som följer eller ibland läser min blogg en GOD JUL och ett SKITFISKEÅR 2022!


edit. Allt är inte elände. Vi har just passerat vintersolståndet så nu blir dagarna allt längre i ungefär ett halvår. Sedan vänder det igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar