Leta i den här bloggen

måndag 13 december 2021

En klantskalles bekännelse

Det är lätt att som nybegynnare bli en smula förvirrad av det här med olika klumpar, spetsar och tafsar men den här gången handlade det om ett enkelt misstag. När jag kom hem efter gårdagens bompass/kastövning och plockade isär min utrustning insåg jag att jag kastat (eller åtminstone försökt att kasta) med en helt annan klump än den jag trodde att jag hade på rullen. Enkelt nog när de har samma färg... Problemet var att den klump jag råkat få med var av scandimodell och inte den skagit jag tänkt mig. Den hade förmodligen fungerat om jag inte kopplat ihop den med en spets som var avsedd för skagitlinan. Den kombination jag hade gick teoretiskt inte att kasta med så nu är jag rätt nöjd med de rullkast jag trots allt lyckades få till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar