Leta i den här bloggen

söndag 14 november 2021

En- eller tvåhändigt vid kusten?
















Jag hade inte tänkt ge mig ut idag utan ta en rejäl sovmorgon, titta på skidskyttet och plocka litet i den allmänna oredan hemma. Men... ...i går hade jag lyckats välja alldeles fel lina till det Thomas & Thomas flugspö jag tagit med mig för att testa och det kändes angeläget att få känna på spöt med en mer passande lina. Dessutom skulle det vara nästan vindstilla just idag för att i veckan som kommer blåsa rätt friskt så...






















...när det fortfarande var nästan två timmar kvar till solnedgången och jag ätit min frukost slängde jag ihop grejorna och gick ner till bilen för en sväng till Kapellskär. Spöt kändes bra med en vettig lina men den stora behållningen av turen var att en annan flugfiskare stod utvadad med ett kort tvåhandsspö. Det såg väldigt behändigt ut när han med speykast fiskade sig runt udden. Minimal tid för kastande och flugan i vattnet maximal tid. Det måste helt enkelt vara ett vinnande koncept. Jag satt en bra stund och studerade hans teknik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar