Leta i den här bloggen

söndag 28 november 2021

Nollgradigt
















Visbykusten är förrädisk. De branta sk pallkanterna ger upphov till såväl bränningar som underströmmar och idag fann jag för gott att inte riskera livhanken genom att vada ut i vattnet nedanför Fridhem. Där är det meterdjupt bara någon meter från stranden och åtminstone varannan av de vågor som, trots landlä, rullade in var mer än meterhöga.
















Istället åkte jag till Tofta där förhållandena var betydligt mer inbjudande. Mycket skarv vilket väl, rimligen, betyder att där också var gott om fisk? Mitt Aventik switchspö fungerar bara bättre och bättre, särskilt tillsammans med den Maxcatch switchlina som sitter på en av BFR Lamina 95-rullens spolar. Jag tror att jag hittat en favoritutrustning...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar