Leta i den här bloggen

fredag 26 november 2021

Min Black Week

Handskar använder jag sällan, det gäller generellt men särskilt när jag fiskar.  Orsaken är inte så mycket att jag tycker det är obekvämt som att jag är utrustad ned varma händer. Med stigande ålder använder jag allt oftare särskilt i kallt och blåsigt väder, huvudbonad. Annars är det viktigaste vad man har på fötterna.

Nu slumpade det sig så, att i fiskeskodans baklucka låg endast en av mina Sunderland fiskehandskar. Den andra ligger förmodligen hemma i hallen, men eftersom den är i Norrtälje medan jag befinner mig på Gotland utgör förhållandet något av ett problem. OM jag, vilket jag tänker göra, ger mig ut i novemberrusket för att göra ett försök på öringen, för i så fall vill jag nog ha något på händerna.

Kort sagt så blev det i går ett besök på Jaktia där ett par fiskevantar av torgmodell inhandlades. Till ordinarie pris. Butiken var annars full av varor till rejält bedsatta priser så jag fyndade en Chevalier byfånekeps i stl 62 (jag är tjockskallig) till halva dess ordinarie pris och en fluglina (Vision Kust 100) som var nedsatt med 40 %.

Linan fär vila i sin förpackning ett tag men kepsen och vantarna hoppas jag få använda i helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar