Leta i den här bloggen

lördag 13 november 2021

Joelflugor

"Rockstar" (prototyp)
















Att jag är begåvad med flugbindande fiskekompisar har jag berättat förut. Joel har de senaste veckorna helt gått upp i - jag tror att det är en adekvat beskrivning - sitt bindande av gäddflugor. Inte bara bindande, förresten. Nej, han håller på att experimentera med nya modeller och hur dessa uppför sig i vattnet. Hur som helst så är min mobil full av bilder och videosnuttar från honom och idag kommer jag att få se några av underverken i aktion. Kort sagt så är det flugfiske efter gädda som står på programmet. Med Joel. Och Peter, som också binder flugor.

Själv har jag fullt sjå med alla knutar fisket kräver. Min finmotorik, min syn och min självinsikt - "a man has got to know his limitations" som Harry Callahan uttryckte saken - gör att jag med varm hand överlåter flugbindandet åt de med flinkare fingrar och skarpare blick.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar