Leta i den här bloggen

tisdag 16 november 2021

I hatten

Hatt bör en fiskare ha. I nödfall kan det gå med en keps (men i så fall inte av baseballmodell utan en snygg, klassisk, keps). Hatten värmer när så behövs och brättena skyddar mot såväl sol som regn. Dessutom kan man lyfta på den för att salutera en överlägsen motståndare. Fiskar man med fluga kan hattens brätten rädda en från att kroka sig själv i örat.
















Själv brukar jag inte dekorera min hatt med drag eller flugor. I vart fall inte avsiktligt. Däremot brukar jag sätta flugor som varit i vattnet i hatten för att torka innan de sorteras in i flugaskarna. Ofta glömmer jag hatten i bilen efter fisketuren och det har jag nu gjort några gånger på raken. Det är därför den på bilden ovan ser ut som en julgran. Nu är emellertid hatten och flugorna uppe i lägenheten och ordningen på väg att återställas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar