Leta i den här bloggen

torsdag 4 november 2021

Är jag en idiot?

Det är inte ofta någon kommenterar vad jag skriver och mycket sällan jag raderar kommentarer, men nyligen hände det. Anledningen var inte så mycket vad den anonyme kommentatorn tyckte som det sätt på vilket han gav uttryck för det. Det han ogillade var min sida "Landfiske i Roslagen". Riktigt vad det var han hängde upp sig på framgick inte. Att han tyckte att man är idiot om man delar med sig av fiskeställen uppfattade jag men inte varför. 

När jag är ute och fiskar är jag oftast, om jag inte är ute med någon kompis, ensam. Ibland träffar jag någon annan fiskare men jag ser fler havsörnar än sportfiskare när jag är ute. Idag körde jag, i jobbet, förbi ett halvdussin av de ställen jag tipsar om på min sida och jag såg (faktiskt!) en fiskare. Och tre havsörnar. Så någon trängsel eller någon risk för att de ställen jag tipsat om blir sönderfiskade verkar inte vara för handen.

Märk väl att det jag ger tips om är ställen där man kan komma till att fiska från land och - om man är där vid rätt tillfälle och vet vad man sysslar med - har rimliga chanser att få fisk. Exakt när man bör vara där, var fisken står och hur man ska få den på kroken får man lista ut själv. Det är ju vad sportfiske går ut på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar