Leta i den här bloggen

lördag 19 juni 2021

Det viktiga framgreppet
















Visst, dagens haspelspön är i många avseenden bättre än de jag fiskade med för några decennier sedan, men mycket i dagens spömode är jag kritisk till. En av dessa saker är hur de främre greppen är utformade. De har generellt blivit mindre, ofta så små att de knappast fyller annat än en dekorativ funktion. Som grepp, dvs att hålla i, är de inte funktionella. Därför blev jag glad när jag hittade Fladen Fishings Nano Plus. Att det är ett toppenspö (suverän klinga, SIC-spöringar och välbyggt) och att jag hittade det på deras hemsidas lagerrensningsavdelning (dvs till halva priset) gjorde mig inte mindre glad.

Det främre greppet är generöst tilltaget, precis som det bör vara, och verkligen något att hålla i. Jag har ett nytt favoritspö.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar