Leta i den här bloggen

söndag 27 augusti 2023

Sardiner?!

"

"Är staggen slut på ICA eller i bensinmacken kan man söka upp närmaste orientlivs. Här finns det ofta djupfrysta sardiner som funkar utmärkt som substitut för stagg. Sardinerna brukar inte kosta mer än några tior och på köpet får man ett agn som sitter mycket bättre på kroken än den porösa staggen."

Citatet ovan är från den artikel i FiskeJournalen jag länkade till i mitt förra inlägg. Jag var skeptisk redan när jag läste det. Sardiner? Knappast.

Annars var det ju rätt. I frysdisken på Lysekil Market hittade jag fryst ansjovis (3-5 cm) av märket Asian Pearl. Så i morgon blir det makríllmete.

Givetvis följer jag upp med en recension av fryst ansjovis som alternativ til stagg.


edit.

Den frysta ansjovisen är fullkomligt värdelös som agn. Så lös i konsistensen att den är praktiskt taget oanvändbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar