Leta i den här bloggen

torsdag 31 augusti 2023

Mera lätt från Fladen

 

Väldigt förtjust är jag i mitt Furvux UL-set! Spöklingan har en perfekt aktion (och jag vill reservera mig för mitt måhända förhastade antagande att spöt är detsamma som Vantage Carbon). Det enda orostecknet på min UL-himmel är att backspärren på rullen förefaller något lynnig och några gånger när jag slagit på den så har inte spärren slagit på, om ni fattar hur jag menar. Fortsätter det blir jag väl tvungen att skruva isär rullen och se efter var man misslyckats med smörjningen...






1-5 gram kan tyckas vara ett väl snävt register men man kan, som jag gjort, komplettera setet med ett Vantage Gracilis 5´6´´ 2-12 gram (passar bra med samma rulle) så har man en komplett uppsättning för det lätta fisket.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar