Leta i den här bloggen

söndag 20 augusti 2023

En grabb på en brygga...

...en svensk, litet mulen  sommardag, med ett fiskespö. Under bryggan en åmynning i vars vatten det alldeles säkert gömmer sig fisk. Enklare kan det inte vara. Inte heller roligare eller mer spännande. Och märkvärdigare varken behöver eller bör det vara. 
För, som det står skrivet, den som inte tar emot Guds rike såsom ett barn, han kommer aldrig ditin. Vad som nu är Guds rike och om det finns kan man diskutera i det oändliga men det tänker jag inte göra utan jag nöjer mig med den himlajord, för att tala med Taube, som bevisligen finns och bara man öppnar sitt sinne, som ett barn, så är man välkommen att kliva in. Som pojke på nytt blir i alla fall jag när jag får ett fiskespö i näven och då finns himlen alldeles runt hörnet. Även om den bara är en gisten brygga över en åmynning vid en campingplats en mulen sommardag. 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar