Leta i den här bloggen

måndag 28 augusti 2023

Riktig UL


Riktig UL, eller i vart fall så nära man kan komma, i ett väl balanserat set för under tusenlappen. Inget dumt alternativ för den som står i begrepp att börja med detta eleganta och spännande fiske. 899 kr är Fladen Fishings listpris för sitt Furvux UL-ser bestående av rullen Furvux-8 UL fylld med 0,10 mm PE-lina och ett femfots Furvux UL-spö ör beten 1-5 gram.








Listpris för enbart rullen är 399 kr och spöt är i mina ögon misstänkt likt det Carbon Vantage som är listat till samma pris vilket alltså innebär att man betalar 101 kr för linan. Eller så köper man spö och rulle för 798 kr och fyller rullen med 0,14 mm nylonlina och har en riktigt riktig UL-utrustning. Varför Fladen inte ger rabatt på denna "bundlade" utrustning (eller åtminstone bjussar på linan) begriper jag inte.

Själv köpte jag setet i butik - varuhuset Rotan i Rotviksbro - för 699 kr och investerade en av de hundralappar jag därigenom sparade (eller 99 kr för att vara noga) i ett intressant set 3-grams skeddrag av samma märke.

Återstår att se om grejorna (fast då kommer jag att använda små kastpilkar) under veckan får bekänna färg mot en pigg höstmakrill.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar