Leta i den här bloggen

söndag 12 juni 2022

Tänk positivt!

I går förbisåg jag, när jag gav mig ut, att sommarlovet är här. När jag kom fram till brygan i Älmsta var det inte bara tämligen tät båttrafik i kanalen utan även fullt med ungar som tjoade och plumsade. Och körde elsparkcykel på bryggan... Dags att uppsöka andra vatten tills eländet är över.

Mitt fiskekort (årskort) för de hemmavatten (delar av Norrtäljeån, Lommaren, Limmaren, Malsta- och Frötuna kyrksjöar) jag alltför sällan fiskar i hade gått ut så i går kväll löste jag ett nytt. Det är onekligen smidigt numera att man kan göra det hemifrån och när som helst. Så jag passade på att samtidigt lösa årskort för Erken och Largen. Det senare Sportfiskarnas kort som gäller i ett 40-tal stockholmsvatten. De flesta av dessa belägna på fel sid om stan men karpvattnet Mörtsjön i Täby ligger ju rimligt nära (och karp har jag aldrig metat).

Nå,  min karpfiskedebut får vänta ett tag till men kanske drar jag senare idag till Largen med sittbox, termos, pipa, matchspö och maskburk. Sämre sätt att fördriva en sommardag än att sitta och titta på ett flöte kan jag tänka mig men varför skulle jag göra det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar