Leta i den här bloggen

tisdag 7 juni 2022

Rörligt fiske

Ägodelar tynger. I vilken grad de är en belastning visar sig tydligt när man tvingas bära dem. Samtidigt är det omöjligt att fiska utan utrustning. Men när det kommer till kritan kanske inte riktigt alla de oumbärliga grejor man införskaffat är just oumbärliga?

Teleskopiska spön är suveräna om man vill ha en smidig packning och kunna röra sig obehindrat till, från och vid fiskevattnet. Att man kan bära dem upptacklade i sin ryggsäck är en avgjord fördel. Men i min ryggsäck den här dagen hade jag två fler spön än vad jag behövde. Man lär sig.

Ofta (så gott som alltid) när jag kommit hem efter en fisketur kan jag konstatera att jag använt mindre än hälften av det jag burit med mig. Väldigt sällan upplever jag ute vid vattnet att jag saknar något. Så gott som aldrig kan jag skylla ett dåligt fiske på att jag haft för litet grejor med mig.

Så även om jag är en definitiv samlare när det handlar om fiskeutrustning så är jag minimalist när det gäller att packa inför en tur. Åtminstone är det ditåt jag strävar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar