Leta i den här bloggen

onsdag 16 februari 2022

Sthlmare och idioti

Signaturen AE gillar inte min sida om landfiske i Roslagen där jag tipsar om ställen där det fortfarande är möjligt för den icke båtburna fiskaren att "komma till". Av skäl som han inte anger tycker han att det är "idiotiskt" att lägga ut platser. Kanske har han sommarstuga vid något av de ställen jag tipsat om och är allmänt folkilsken? Eftersom han inte anför några skäl för sin uppfattning är man ju i det avseendet hänvisad till gissningar. Att han inte gillar sthlmare verkar uppenbart. Kanske är han rädd för att sådana ska leta sig ut och sprida sin lukt?

Själv tycker jag att stockholmare luktar (och smakar!) gott och ibland grillar eller steker jag några under mina fisketurer. Kanske ett tips till AE?

  1. Fortfarande idiotiskt lägga ut platser. Luktar sthlmare.

    Radera
  2. Nio gånger av tio är jag(om jag inte åkt dit i sällskap med någon kompis) ensam fiskare när jag beger mig till någon av de platser jag tipsat om och det har inte förändrats sedan jag "lade ut dem". Någon trängsel har mitt outande alltså inte gett upphov till.Men det kanske beror på att jag inte berättar hur, när och exakt var man ska fiska utan bara ger vägledning om var landfiske är möjligt? Resten får läsaren lista ut själv.

    Radera





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar