Leta i den här bloggen

torsdag 9 maj 2019

Äntligen!

Idag var jag i hovrätten och på lunchen besökte jag, som jag brukar göra, Lundgrens. Det är något särskilt med att kliva in i en butik som legat på samma ställe i snart 120 år. Näthandel är nog gott och väl, men vi måste vårda de fysiska butikerna och om Lundgrens skulle klappa igen så skulle jag sörja det.

Den gädda som hängt över entrén har under de senaste åren lyst med sin frånvaro men nu hängde den där igen. Äntligen!  Jag har saknat den men nu känns det bra igen. Gäddan tillbaka funderade jag på att använda som rubrik för det här inlägget men bestämde mig för att spara den. För jag hoppas fortfarande på att gäddan ska återetablera sig längs den gotländska ostkusten - särskilt i Laus vik - och när så skett hoppas jag att jag fortfarande är med i matchen och kan åka ut och dra upp några stycken. Gärna i samma kaliber som skyltgäddan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar