Leta i den här bloggen

måndag 15 april 2019

När katastrofen är ett faktum




De gamla massiva glasfiberspöna gick aldrig av. Man kunde trampa på dem, vilket gjorde dem till idealiska fiskeredskap för barn och andra som helt tappade koncepterna när det började sprattla i linan. Även rörbyggda glasfiberspön var jämförelsevis tuffa. Men kolfiberspön... De går ju av för ingenting! Det här UL-spöt var helt när jag i höstas lade det i fodralet men när jag i helgen tog fram det igen var toppen i två delar. 




Så jag fick ta fram nål och trå... superlim.




Sedan leta rätt på en lagom grov nål som jag limmade fast i underdelen.




Och när limningen härdat limmade jag på överdelen. När även den limningen fått härda några minuter var spöt användbart igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar