Leta i den här bloggen

torsdag 11 april 2019

1 timme, 18 minuter och 43 sekunder

Långa telefonsamtal är ett otyg. De består oftast till mer än 90 procent av meningslöst pladder. Så jag undviker dem. Men idag gjorde jag ett undantag när jag blev uppringd - helt överraskande - av en (mer ) namnkunnig (än jag) "kollega" och fiskebroder som ville uttrycka sin uppskattning över min blogg. Vi känner inte varandra, men sådant går ju att ändra på.

Tomt och innehållslöst var samtalet långt ifrån, tvärtom, och jag ser fram emot en fortsatt kontakt. Att samtalet var längre än de fem minuter jag annars brukar hålla mig inom hade jag klart för mig, men jag blev ändå förvånad när displayen på min telefon visade att det pågått i en timme,arton minuter och fyrtiotre sekunder. Väl använd tid. Tack för samtalet, Björn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar