Leta i den här bloggen

onsdag 25 april 2018

Gotlandsrapport 3



Det verkar inte riktigt vilja sig med min veckolånga vårsemester vikt för havsöringfiske. Magsjukan gick visserligen över (även om jag känner mig aningen slak) och den här dagen började bra med morgonkaffe vid stranden (Fridhem) och en stunds kastande i vatten som dock  innehöll aningen för mycket grönsaker. När jag skulle omgruppera mer eller mindre dog bilen och en indikator som det står EPC på började lysa. I knappa 50 km/h - snabbare än så går inte min bil just nu - rullade jag till närmsta märkesverkstad. Där har jag i morgon, kl 12.40, tid för en felsökning (som kostar ungefär 1.700 spänn) och sedan får jag veta om de har någon möjlighet att avhjälpa felet innan jag ska resa åter till fastlandet och vad det i så fall går loss på.

Sa jag att garantin på bilen gick ut för någon månad sedan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar