Leta i den här bloggen

lördag 27 juli 2024

Succè! - Minisemesterrapport 9

Avstickaren till Lysekil i sällskap med äldste grabben blev ytterligare en minisemester. Vi startade i svinottan i onsdags, åt frukost i Laxå, kompletteringshandlade (bla stagg) på Rotan, checkade in på Löfgrens Camping och hade tältet rest före lunch och någon timme senare hade vi, efter en kortare sightseeing i Lysekil, grabben dragit upp sin första makrill. Succé! Mission accomplished, som det heter på modern sportfiskesvenska).

























Jag sov, som vanligt. gott i tältet men mindre så grabben (som hävdade att någon snarkat som en döende sjöelefant, men det var inget jag hört eller blivit störd av) och dessutom hade synpunkter på liggkomforten. Att väderprognosen för fredagen lovade ihållande regn (och min, i Lysekil inköpta, Grundéns regnjacka hade blivit kvar i min bil som stod parkerad i Åkersberga) och grabbens brist på entusiasm för ännu en tältnatt ledde till beslutet att riva tältet. Men först ett fiskepass och en andra frukost bestående av färsk, stekt, makrill i Hönökaka.



Eftermiddagen ägnades åt ett besök på Smögen. En sen lunch på Havsbaren i Kungshamn (gott, men den långsammaste service vi upplevt någonsin någonstans så inget ställe att rekommendera för den som har något annat som ska hinnas med samma dag som måltiden...), loppisbesök och sedan hemfärd via Ed, Åmål, Örebro osv.

Fiskeloppisen i Bovallsstrand.









Jag kommer förhoppningsvis att göra många fler resor till Lysekil (som jag trots vad de gjort med Norra hamnen gillar) och är jag ensam eller i sällskap med någon annan än äldste grabben blir det fler tältnätter på Löfgrens. Grabben följer nog gärna med men vill då få sova i en riktig säng (och förmodligen i en sjöelefantfri omgivning...).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar