Leta i den här bloggen

onsdag 17 juli 2024

Som det ska

Det lilla men ack så viktiga kugghjulet. Det monteras helt enkelt genom att träs på spolaxeln och sedan är det inget annat än spolen som håller det på plats. Risken för att det, förr eller senare, ska ramla ur när man lossar spolen är så gott som hundraprocentig. 
 




Att saker och ting inte fungerar som de ska har vi fått lära oss. Det är det som kallas det nya normala. Men det händer fortfarande då och då att något fungerar som det ska - nästan som det gjorde förr - och då blir jag glad. Senast det hände mig var tidigt i morse då jag kom hem från Gotland och i min brevlåda fann kuvertet från Fladen Fishing med det utlovade kugghjulet. Tänk att det ännu i dessa yttersta dagar finns företag som snabbt kan leverera reservdelar till de rullar de säljer. Fast förr, när vi hade en riktig post, hade jag fått kugghjulet innan jag reste bort...

Nå, slutet gott, allting gott och nu fungerar den lilla furvuxen igen. Men jag kommer ALDRIG mer att lossa spolen om jag inte har en bordsskiva eller liknande under rullen när jag gör så! Och det tycker jag inte att ni andra som har sådana rullar ska göra. Så stort plus åt Fladen Fishing för föredömlig kundservice och ett minus för en i detta avseende felkonstruerad (men i alla andra mycket bra) rulle.

Fortfarande en av mina favoritrullar till UL-fisket.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar