Leta i den här bloggen

onsdag 19 oktober 2022

Den ultimata slingerbulten

Savage Gears Real Eel är ett bete som hängt med ett tag nu och som utvecklats under tiden. Såpass att originalversionen  blivit svår att få tag på (och jag antar att den inte längre tillverkas?).















Även om jag generellt har svårt för stora beten så gillar jag den stora modellen av ålen. Den ser, i mina ögon, mycket naturtrogen ut. Om gäddan också tycker det eller om det är av någon annan anledning den gärna gapar över den är en annan femma.

Det egentligen enda problemet med designen är betets längd. Större delen av denna längd utgörs av den slingrande svansen och i den kan man inte sätta någon krok utan att förstöra betes gång. Det finns därför en ovanligt stor träffyta där även en tämligen bredkäftad en gädda kan hugga utan att fastna.



Det finns många sätt att tackla Real Eel. Själv gillar jag Savage Gears Punch jigghuvud som jag kombinerar med en egentillverkad stinger av rostfri ståltråd. Denna placeras på ålens ryggsida så att trekroken hamnar där den tjocka delen av kroppen slutar.































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar