Leta i den här bloggen

tisdag 12 februari 2019

K.P. Morrits Intrepid Surfcast




Kärleken är, sägs det, blind och följer ingen logik. Kanske är det därför som jag är hopplöst förälskad i haspelrullar av kaffekvarnsmodell, stora bestar avsedda för ett fiske jag inte utan att ge mig ut på resa kommer i kontakt med. Alltså har jag ett antal stora Daiwa, D.A.M., Mitchell mfl rullar som jag ibland tar fram och beundrar men i stort sett inte använder.




Nu äger jag också en K.P. Morrits Intrepid Surfcast, den största rullen på Morritts program och, som namnet antyder, avsedd för tyngre kustfiske. Den lär vara den rulle med vilken den största brittiska kustfångade torsken, en fisk på 44 lbs, bärgats. Sådana torskar simmar inte längre längs roslagskusten...





Men jag skulle ju kunna skruva fast rullen på ett 13-fots karpspö och ge mig ut och meta gädda eller fiska lax. Eller så kunde jag ju använda den till mina tunggummin. Eller bara titta på den och känna mig glad. Knäppt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar