Leta i den här bloggen

söndag 24 februari 2019

Fusk?





Efter att ha strulat med diverse multirullar (Ambassadeurer) de senaste (bom)passen gjorde jag idag tillvaron enkel för mig. Visst,  monterade på ett bra spö och rätt hanterade, med i stort sett bortkopplade bromsar och med en känslig tumme går det att krama aktningsvärda kastlängder ur en Ambassadeur. Men med mitt 9'10'' Shimano Stradic Seatrout, en Shimano Aero 4000 Ci4 och Nanofil* så kunde jag, i stort sett halvsovande, kasta bra mycket längre.

Naturligtvis så kommer jag att fortsätta strula med multirullarna men det känns ju skönt att veta att jag har tillgång till långa och problemfria, kast om jag skulle behöva dem...


*Den mest lätt- och långkastande havsöringcombo jag hittills upplevt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar