Leta i den här bloggen

måndag 18 februari 2019

Goda råd, 2

I ett inlägg nyligen klagade jag (inte för första gången) på informationen från redskapstillverkarna om deras produkters egenskaper och hur de är tänkta att användas. Något spetsigt ställde jag frågan, om nivån på den information som lämnas beror på att de betraktar sina kunder som oförmögna att ta till sig relevant sådan. Då hade jag inte sett den här lilla godbiten från en av våra mest kända tillverkare. 




Nu när jag förstått att man åtminstone på ABU Garcia uppfattar att sportfiskare (oklart varför), om man inte upplyser dem om att det är olämpligt, kommer att klämma sina spön i bildörrar, trampa på dem etc så står ju saken i öppen dag. De betraktar oss som idioter. Själv skulle jag hellre se att man lämnade vettig information om annat än rena självklarheter. Duh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar