Leta i den här bloggen

onsdag 20 februari 2019

Bilsemester?

Bilsemester, själva ordet klingar sextiotal... Nä, Road Trip heter det på modern svenska! Sak samma, det handlar om att med bilen som färdmedel ägna en vecka eller mer åt att luffa runt i vårt avlånga. Det har slagit mig att jag nästan aldrig fiskat i inlandet. En logisk utgångspunkt är de stora sjöar i vilket det råder fritt handredskapsfiske. Mälaren ligger ju nära mina trakter, Hjälmaren ett stenkast från Mälaren och sedan har vi Vättern och Vänern. Kanske någon dags fiske på västkusten innan man vänder hemåt (och tar sjöarna i omvänd ordning.

Bil har jag, så även tält och övrig campingutrustning (och dessutom finns det ju hotell...). En uppblåsbar kajak finns i källaren och vadare/vadarstövlar har jag också. Hmmm... detta tål att tänka på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar