Leta i den här bloggen

lördag 5 januari 2019

Pappas haspelspö

Ett av mina första blogginlägg handlar om min pappas med mig jämnåriga Mitchell 304 C.A.P. med vilken jag lärde mig fiska. Till rullen hör naturligtvis ett spö, närmare bestämt ett Arjon Super Six. Det har hängt på en spik i ett uthus de senaste fyrtio eller så åren. Oanvänt och i sitt rödbruna original fodral. Det senare är dessvärre av tyg och har sugit åt sig fukt som fått spöringarna att korrodera bortom all räddning. Länge har jag tänkt återställa spöt i gott skick och återförena det med rullen men det är svårt numera att hitta spöringar av den gamla typen (och att montera moderna ringar på det fina gamla spöt känns fel). Nu har jag emellertid fått tag på ett set lämpliga ringar så...


Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar