Leta i den här bloggen

lördag 29 juni 2024

Masktjuvar! - Minisemesterrapport 8

Borta bra men hemma... igen. Ett halvtorrt tält ligger kvar i bilen liksom en massa övrig packning men nu ids jag inte och i morgon ska det regna hela dagen så tälttorkning och uppackning får anstå. Det är jobbigt med semester men nu är det i alla fall över för den här gången. Bortsett från efterarbetet, men först borde jag kanske ta hand om den disk jag lämnade när jag gav mig iväg?

Det sista fisket blev ett metepass med Håkan. I ungefär tre timmar satt vi och stirrade ner i gravens djup. Inte någon av våra egna, dessbättre, utan vallgraven runt Vadstena slott.

Som så ofta när man metar var det något som snodde masken men inte ville fastna på kroken. Mört, sade jag tvärsäkert bara för att en stund senare lyfta upp en kräfta som inte hunnit släppa sitt klogrepp om masken.



När så Håkan fick napp så var det en... mört. Men hans andra masktjuv visade sig även den vara av skaldjurssläktet.


Senare idag ska jag skriva ner en produkt jag tidigare hissat...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar