Leta i den här bloggen

måndag 17 juni 2024

Den siste entusiasten

Något fiske blev det inte i helgen men jag har i alla fall överlevt två tältnätter utan värre men än några dussin ilsket kliande myggbett. Den andra natten regnade det rejält och jag kunde, till min förnöjelse, konstatera att tältet höll tätt. Detta ger mersmak! Under sommaren ska det definitivt bli fler tältnätter. Med fiske (och utan barnbarn och annat som distraherar från fisket).

Mina tältnätter genomfördes på en campingplats. Förr, när det var annorlunda och mycket var bättre, var en campingplats mer eller mindre detsamma som ett tältläger. Så icke längre. Nu hyr man stuga eller ställer upp sin husbil. Säsongarna har sina husvagnar med förtält, trädäck och annat. Så det var, fick jag via min dotter höra, sensation när en ensam gubbe övernattade i ett litet (tvåmans av fransk armémodell) grönt ryggåstält.

Inför övningen hade jag inhandlat två olika sorters myggmedel. Idag ska jag komlettera med aloe vera-gel för att lindra kliandet...

1 kommentar: