Leta i den här bloggen

tisdag 18 juni 2024

Ron Thompson Razor XP

Razor, han med stridsropet "bryna, nuppa, fjässa, spånken" är min favoritkaraktär i Ulf Lundkvists serievärld. Jag antar att han är släkt med en annan av mina favoritfigurer, Tove Janssons Stinky som, jämte Snusmumriken, ger någon slags balans åt Mumindalen.

En annan sak jag gillar är Ron Thompsons glasfiberspön i den sk Hardcore-serien av vilka jag genom åren skaffat mig ett gäng. Dessa spön är svarta med blå dekor.


När FiskeJournalen bjöd ut haspelrullar från Ron Thompson, svarta rullar med blå dekor och som heter Razor (!) XP, till det facila priset 139 kr/st tvekade jag inte.





















Visserligen tror jag inte att FJ  eller någon annan sålt någon Razor XP till det angivna "Rek. pris 579:-" (en dansk hemsida anger 229 danska kronor som vejledende pris) och de av FJ angivna linkapacitetssiffrorna saknar all verklighetsförankring men det visar ju bara att man inte ska lita på någon, i vart fall inte någon som vill sälja något till en (men FJ borde naturligtvis hyfsa till sig). Detta sagt får man rätt mycket rulle för pengarna och mina nya Razor XP sitter bra på Hardcore-spöna.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar