Leta i den här bloggen

onsdag 19 juni 2024

Tältsemester

Det är ett sådant här tält jag har.
Min entusiasm för tältlivet är obruten och nu har jag planerat några tältnätter i Lysekil efter midsommar. Fisket här på ostkusten är så uselt och makrill finns det ju ingen alls... Hur lång min "tältsemester" blir får vädret och (den förbannade) telefonen utvisa. I mitt jobb kan det ringa precis när som helst så att man mer eller mindre måste släppa vad man har för händer men jag hoppas att det ska vara lugnt just i nästa vecka.

Stället jag bokat in mig på ska tydligen vara avsett för just tält så jag lär inte väcka samma uppståndelse som jag gjorde i Östhammar helgen som var. Två övernattningar är bokade och sedan får jag se. Och det finns ju andra ställen än Lysekil där man kan campa, fast Lysekil och trakten där omkring är förbaskat trevlig. Fisket lär jag förlägga till Stångehuvud, Norra Grundsund och Skalhamn. Vi får se. Kanske sättar jag mig på något trevligt ställe och läser eller löser korsord. Livet är ju inte bara fiske,,,
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar