Leta i den här bloggen

söndag 16 april 2023

Testrapport - Upplägget spikat!

Mitt så kallade lågprofilrulletest är inte det mest genomtänkta företag jag gett mig på. Det var mer av ett infall jag fick när jag insåg att den billiga lilla sk^trulle jag - också det på impuls - köpt utan några större förhoppningar faktiskt inte bara överlevt tio år utan även fungerat och fungerar bra. Eftersom min grundsyn är att det mesta (och särskilt fiskerullar) var bättre förr borde detta strängt taget ha irriterat mig men nu är jag begåvad med ett öppet sinne.

Den ursprungliga tvålkoppen - ABU Garcia Ambassadeur Silver Max 2


Man kan naturligtvis spilla tid och energi på att analysera den mentala process som ledde från min insikt om silvermaxens överlevnad till igångdragandet av ett test men medge att det är en åtminstone halvhyfsad ursäkt för att köpa på sig ett gäng rullar man egentligen inte behöver. Nu är frågan hur jag ska lägga upp det hela.


Två infall senare...


För någon slags plan eller åtminstone tanke om hur man ska på ett någotsånär strukturerat sätt undersöka och jämföra testobjekten samt hur mina iakttagelser och slutsatser ska delges den intresserade allmänheten borde jag kanske ha. Fast det får ju inte urarta till hur det var under mina universitetsår när man skulle skriva någon kortare uppsats och den textmassa som beskrev vad man försökte göra och varför och hur man gjorde det ofta blev lika stor som det egentliga innehållet...

...och plötsligt ett växande "problem".


Jag tror att jag gör som så, att jag helt enkelt ger mig ut och fiskar. Med de små rullarna. Och ser vad som händer. Och i den mån det gör det, händer något alltså, så skriver jag om det. Ungefär så.

Jo, en sak till har jag funderat ut. Tisdag är testdag, dvs mina "testrapporter" kommer från och med på tisdag att postas på tes... tisdagar. Bra att veta om det nu råkar vara någon som är intresserad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar