Leta i den här bloggen

tisdag 25 april 2023

Testrapport - En till (?) Sougayilang "unboxing"

 













Den läckert ferrariröda sougayilangrullen gjorde ett gott första intryck på mig så när jag hittade en snarlik modell, med exakt samma specifikationer, fast i en gun metalgrå färg och med en biffig enkelvev blev jag förstås nyfiken och några klick och några veckor senare kunde jag ta bilderna i det här inlägget. Som ni själva kan se (?) är det enda, förutom färgen, som skiljer de båda rullarna åt veven och spolen. I mina ögon ser den grå rullens spole ut att rymma en större volym lina men eftersom tillverkaren anger samma linkapacitet så antar jag att jag kan vara offer för en optisk villa. Eftersom specifikationerna är identiska utgår jag från att rullarnas innanmäten också är det. Allting på den grå rullen känns och fungerar likadant som på den röda så det tänker jag inte skriva om igen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar