Leta i den här bloggen

lördag 8 april 2023

Testrapport - Provkastning av Lixada

 

Utseendemässigt börjar jag vänja mig vid Lixadan och på det här spöt och i det här ljuset ser den ju nästan snygg ut...












Det var kallare än vad det ser ut på bilden när jag trotsade nordanvinden för att göra mina första kast med Lixadan. Om detta är inte mycket att säga. Rullen fungerade som vilken annan lågprofilare som helst, dvs bjöd varken på positiva eller negativa överraskningar. Såvida man inte ser det som överraskande att den fungerade utan anmärkning. Övningen var just ett funktionstest, alltså inget test av hur rullen mäter sig med övriga testrullar.

Rullen är fortfarande fabrikssmord, dvs jag har sett till att dreven är så pass infettade att de inte far illa och gett såväl evighetsskruven som spollagren några droppar olja men jag har inte tvättat ur och smort spollagren med raketolja. Det får vänta tills rullen är infiskad. Men hittills så ser det alltså lovande ut för testets första kinesiska lågprisimport som inte fått något etablerat varumärke sig påklistrad. 

Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar