Leta i den här bloggen

torsdag 27 april 2023

Brukskonst 2

 


Min arsenal av onödigt snygga gäddbeten har under denna osedvanligt långa, sega och föga vårlika vår utökats. Jag menar, vad ska man göra när det är is på sjön men internet ligger öppet? Jo, kort sagt, så sitter man där litet halvnykter och klickar och sedan ligger det en massa försändelser i brevlådan. Trevligare än de från skatteverket men inte gratis...

Nå, om det - som Mona Sahlin sa - är häftigt att betala skatt så är det ännu häftigare att betala för fina jerkbeten. Och till skillnad från de tvångsdebiterade pengar man överlåter åt våra folkvalda att förskingra så får man omedelbar utdelning och total transparens råder. Man ser direkt vad man fått för pengarna och att man gjort en god affär.




Betena på bilderna är tillverkade av Jimmy Johansson i Nyköping och modellerna heter Humpback, Smygaren och Nugget. I den mån det inte framgår av bilden (tagen med min mobil) så kan jag intyga att de är fantastiskt välgjorda. Själva kropparna är av trä (furu) och de är försedda med rasselkammare, handgjorda öglor av 1,2 mm rostfri ståltråd, lackade tre varv med epoxy, otroligt fint målade och sedan överdragna med ytterligare fyra lager epoxy. Själv blir jag utmattad bara av att läsa/skriva om det jobb Jimmy lagt ned och nästan (man bara nästan) skäms över hur litet jag betalat för skönheterna. Så håll utkik på tradera och bjud allt vad ni orkar om han lägger ut flera! Naturligtvis signerar Jimmy sina mästerverk och det gör han med pseudonymen Hoffa.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar