Leta i den här bloggen

söndag 23 december 2018

Ovisshet

I morgon är det julafton. Då hoppas jag kunna följa min egen jultradition, att ta med en termos kaffe och ge mig ut för att kasta efter havsöring. Men det kan bli kärvt. Visserligen lovar meteorologerna sol men också rätt många minusgrader. Sedan är det ju det där med öppet vatten. Så här ser dagens israpport ut:

ÅLANDS HAV Nyis i skyddade vikar. Kommande dygnet viss nyisbildning. SKÄRGÅRDSHAVET Nyis i skyddade vikar. Kommande dygnet viss nyisbildning. 

Viss nyisbildning är väl samma sak som oviss nyisbildning? Vi får se, helt enkelt. Går det så går det. Isbildning i spöringarna är i stort sett garanterad. ingen ovisshet där inte. I värsta fall får jag väl nöja mig med att njuta mitt julkaffe på stranden. Värre kan man ha det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar