Leta i den här bloggen

lördag 22 december 2018

Jul, jul, signade jul

I år har, för mig, tiden före jul- och nyårshelgerna varit mer än vanligt fyllda av arbete och jag måste även arbeta (mer än heltid) vardagarna mellan jul och nyår. Därför har jag inte hunnit uppdatera bloggen. Å andra sidan så har säkert ni andra/bättre saker att ägna er åt just nu än att hänga här.

Traditioner gillar jag men Kalle Anka har jag växt ifrån och Karl Bertil kan jag utantill. Julklappar (utom till barnbarnen) och julkort har jag rationaliserat bort. Äter och dricker för mycket gör jag året om. Däremot försöker jag etablera och upprätthålla en alldeles egen jultradition: Att på julafton fiska efter havsöring på ett av mina absoluta favoritställen. Just nu är prognosen -8 grader Celsius och sol. Klart genomförbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar