Leta i den här bloggen

söndag 2 december 2018

Duger en "gammal" Ambassadeur 5000 till kustfiske efter havsöring? 1



Mina projekt har en tendens att ta vägar jag inte förutsett. Nyss fick jag (delvis beroende på ett spontanköp av ett spö) för mig att jag ska "hotta upp" en gammal Ambassadeur C3 för att använda den på just det spöt. Av någon anledning sitter nu en 5000 B av årsmodell -90 där istället. En klassisk multirulle utan ett enda kullager. Kan det verkligen fungera? Tja, med en några decennier äldre 5000 har jag fångat havsöring vid kusten förut (så jag är inte särskilt orolig) men nu handlar det mera om att se hur bra jag kan få den här rullen att kasta. Eller, om man så vill, hur långt jag kan kasta med den. Det finns många sätt att göra tillvaron intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar