Leta i den här bloggen

söndag 28 oktober 2018

Uppgivet



En inställd spelning är, enligt Ulf Lundell, också en spelning men detsamma gäller inte fiskepass. Man måste åtminstone göra ett ärligt menat försök innan man viker ner sig för att det ska räknas. Det gjorde jag igår. Nio sekundmeter lät inte alltför avskräckande och det lovades ju åtminstone några plusgrader. Inte heller avskräcktes jag att radiovarningarna att bilister med sommar däck (till vilka jag fortfarande hör) borde hålla sig hemma. Så jag körde upp till Fogdö, tog mig ner till stranden och gjorde något tiotal kast i den hårda vinden (om medelvinden var nio sekundmeter så var det åtminstone det dubbla i byarna). Jag såg en havsörn, majestätiskt och till synes oberört, manövrera i den hårda motvinden och en svan , med mycket plask, lyfta i samma vind. Så kom plötsligt byar med snöblandat regn från havet och då började jag tänka på hemfärden och mina sommardäck. Kort sagt: Jag gav upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar