Leta i den här bloggen

måndag 15 oktober 2018

Så här gör jag, 5

Jag är väl medveten om den hävdvunna definitionen av vad som är UL och jag har utrustning som kvalar in under densamma men det här är den utrustning jag föredrar. Spöt är ett ABU Garcia Devil UL, 5'6'', -10 gram. Ett mycket trevligt spö, framförallt därför att det har ett fullstort grepp. Däremot är det något för kraftigt och några gram för tungt för att vara ett riktigt UL-spö. På det sitter en Revo Neos 20D, dvs en rulle som visserligen väger strax under 200 gram men annars är något för kraftig för att betraktas som UL. Den är emellertid lätt, har en suverän slirbroms och är lagom stor för problemfritt handhavande. På den här spolen sitter en 0,10 mm Sufix Performance flätlina.



Nästan, men inte riktigt UL men förbaskat QUL! Med den här utrustningen klarar jag allt som kan råka hugga i de vatten där jag brukar fiska. I går blev det tex en stöddig tvåhektosborre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar