Leta i den här bloggen

lördag 2 april 2022

Denna dag, inte ett liv

Min slitna gamla kropp berättade redan innan  jag hävt mig ur bingen att OM jag skulle ge mig ut och fiska idag så fick det bli sittandes. Så jag satsade på att någon braxen skulle ha vaknat ur vinterdvalan och med min sittbox och ett spö för bottenmete* (det helt fantastiska Caperlan Riverway V500 450) och en Crack Contact med 0,26 mm Trilene Transoptic. Tacklet var ett pater noster av 0,26 mm Fladen Fishing FC.

Varken mask eller bröd lockade ens en enstaka fisk till att nappa och när man bottenmetar i timmar med mask som agn utan att en en mört är där och nafsar så är det, enligt min erfarenhet, dött. Inte ett liv, som farbror Melker så träffande uttryckte det.


* Det användes för bottenmete idag men fungerar lika bra till mete med flöte.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar